Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Motorsteun
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Gevraagd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
emiel
Freak


Geregistreerd op: 8-9-2007
Berichten: 365
Woonplaats: Sint Anthonis

BerichtGeplaatst: Vr 10 Okt, 2008 18:50    Onderwerp: Motorsteun Reageer met quote

Sinds kort is m'n achterste motorsteun slecht aan het worden (moet dan ook maar meteen de moeilijkste zijn... Sad ), en nou vroeg ik me af of iemand weet waar ik zo'n motorsteun vandaan kan halen..?

Het liefst zet ik er meteen iets beters in, al weet ik niet of daar ook 'race'versies van te krijgen zijn?

En heeft iemand nog tips voor het vervangen van zo'n steun, om het makkelijker te maken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Vr 10 Okt, 2008 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

Dat wordt een rotklusje Very Happy
Voor die motorsteun zijn er meerdere opties. Inserts plaatsen (probestore bv heeft ze) volkitten (duurt lang tot het doorgehard is) of vullen met gietrubber. Wat ook kan is vervangings steunen plaatsen:
http://www.fordprobestore.co.uk/store/product_info.php?cPath=54_70&products_id=1817&osCsid=bdfdbbcaef2d06759d97a517086c8b9a

Het mooiste is dat je de motor vrij kan hangen terwijl de auto op een brug staat zodat je er boven en onderlangs bij kan.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
emiel
Freak


Geregistreerd op: 8-9-2007
Berichten: 365
Woonplaats: Sint Anthonis

BerichtGeplaatst: Za 11 Okt, 2008 12:01    Onderwerp: Reageer met quote

Als het hele zooitje toch los moet, dan maar meteen nieuwe steunen.
Dan weet ik zeker dat het voorlopig niet meer nodig is!
Hopelijk heeft m'n broertje binnenkort tijd om te helpen, die kan op z'n werk een brug gebruiken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Za 11 Okt, 2008 13:13    Onderwerp: Reageer met quote

emiel schreef:
Als het hele zooitje toch los moet, dan maar meteen nieuwe steunen.
Dan weet ik zeker dat het voorlopig niet meer nodig is!
Hopelijk heeft m'n broertje binnenkort tijd om te helpen, die kan op z'n werk een brug gebruiken...


grappig dat dit ter spraken komt, ik ben zelf in het bezit van de hayness, en kluwer boeken van de mazda, maar nergens staat beschreven hoe de steun te demonteren is..

laten we het logische gedeelte maar achterwegen laten, maar is er van onderaf bij te komen, moet de uitlaatcollector eraf? etc.

ik heb al een gevulde motorsteun (ca een jaar de tijd gehad om uit te harden)

kan iemand een beknoopte werkomschrijving geven? dan kan ik het eens een keer inplannen...
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Za 11 Okt, 2008 15:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik doe het altijd direct met swaps. Ik begin er liever niet aan als het niet absoluut noodzakelijk is.
Je kan er voor geen meter bij dus het hele motorblok moet naar voren om ruimte te krijgen. Je moet dus net zolang dinge los en weg halen tot de motor vrij hangt en naar voren wil.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
emiel
Freak


Geregistreerd op: 8-9-2007
Berichten: 365
Woonplaats: Sint Anthonis

BerichtGeplaatst: Zo 12 Okt, 2008 10:35    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas is het bij mij echt nodig, de steun is zo slecht dat het het rijgedrag beinvloed...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petje
Freak


Geregistreerd op: 29-9-2008
Berichten: 27
Woonplaats: Sint Hubert

BerichtGeplaatst: Ma 13 Okt, 2008 16:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ja. ik heb wel een keer tijd Wink

Voor zover ik begrepen heb. effe het inlaatspruitstuk eraf schroeven. (gewoon aan de kant leggen) is een half uurtje werk. Motorbrug erboven hangen. en schroeven maar. Very Happy
_________________
Ford Probe 24V 1993 with rvs headers, custom cat and sportexhaust, fullsize chip sold--> but not forgotten

Ford Fiesta XR2i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Ma 13 Okt, 2008 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

emiel schreef:
Helaas is het bij mij echt nodig, de steun is zo slecht dat het het rijgedrag beinvloed...



bij mij ook idd.. Embarassed
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
emiel
Freak


Geregistreerd op: 8-9-2007
Berichten: 365
Woonplaats: Sint Anthonis

BerichtGeplaatst: Ma 13 Okt, 2008 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

Zo gauw het bij mij gebeurd is, zal ik laten weten hoe we het gedaan hebben, en hoeveel tijd het ons heeft gekost. Nou maar hopen dat het meevalt!! Very Happy

Kijk zo'n broertje moet je hebben he!! Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Ma 13 Okt, 2008 23:01    Onderwerp: Reageer met quote

petje schreef:
Ja. ik heb wel een keer tijd Wink

Voor zover ik begrepen heb. effe het inlaatspruitstuk eraf schroeven. (gewoon aan de kant leggen) is een half uurtje werk. Motorbrug erboven hangen. en schroeven maar. Very Happy


ga je er dan gewoon onder liggen?

ik heb NL wel een motortakel en bokjes.

maar ik heb het zo lang uitgesteld omdat de laatste keer dat ik onder mijn auto was, kon ik de achterste steun nog niet eens zien..

nog even een belanrijk vraagie: zit het stuurhuis boven of onder de steun?
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 14 Okt, 2008 15:53    Onderwerp: Reageer met quote

emiel maak ook gelijk effe foto's van het hele gebeuren .

Ik moet die van mij ook nog doen .
Voor en achterkant .
De voorkant kan je zo bij maar de achterste niet .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petje
Freak


Geregistreerd op: 29-9-2008
Berichten: 27
Woonplaats: Sint Hubert

BerichtGeplaatst: Di 14 Okt, 2008 17:16    Onderwerp: Reageer met quote

Als het inlaatsspruitstuk eraf is, heb ineens zo veel meer ruimte. (voor zover dat mogelijk is) en dan zie je hem gewoon zitten. Dus ik ga eerst via de bovenkant proberen. anders zul je zien dat je de y-pijp eronderuit moet gaan schroeven, en die laat ik liever zitten.
_________________
Ford Probe 24V 1993 with rvs headers, custom cat and sportexhaust, fullsize chip sold--> but not forgotten

Ford Fiesta XR2i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
emiel
Freak


Geregistreerd op: 8-9-2007
Berichten: 365
Woonplaats: Sint Anthonis

BerichtGeplaatst: Di 14 Okt, 2008 20:49    Onderwerp: Reageer met quote

Is goed ik zal foto's maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Wo 15 Okt, 2008 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

petje schreef:
Als het inlaatsspruitstuk eraf is, heb ineens zo veel meer ruimte. (voor zover dat mogelijk is) en dan zie je hem gewoon zitten. Dus ik ga eerst via de bovenkant proberen. anders zul je zien dat je de y-pijp eronderuit moet gaan schroeven, en die laat ik liever zitten.


die laat ik idd ook liever zitten.. ik weet nog hoe "gemakkelijk" deze eronder gegaan is..
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
petje
Freak


Geregistreerd op: 29-9-2008
Berichten: 27
Woonplaats: Sint Hubert

BerichtGeplaatst: Wo 15 Okt, 2008 17:37    Onderwerp: Reageer met quote

haha. ik heb die rvs headers erop geschroefd toen, en ik ben niet van plan om het zaakje ooit weer los te gaan halen. Wat een eland zeg Shocked
_________________
Ford Probe 24V 1993 with rvs headers, custom cat and sportexhaust, fullsize chip sold--> but not forgotten

Ford Fiesta XR2i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Gevraagd Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group