Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
emiel Freak

|
Geplaatst: Vr 10 Okt, 2008 18:50 Onderwerp: Motorsteun |
|
|
Sinds kort is m'n achterste motorsteun slecht aan het worden (moet dan ook maar meteen de moeilijkste zijn... ), en nou vroeg ik me af of iemand weet waar ik zo'n motorsteun vandaan kan halen..?
Het liefst zet ik er meteen iets beters in, al weet ik niet of daar ook 'race'versies van te krijgen zijn?
En heeft iemand nog tips voor het vervangen van zo'n steun, om het makkelijker te maken? |
|
Naar boven |
|
 |
Fullsize Betalend Clublid

|
|
Naar boven |
|
 |
emiel Freak

|
Geplaatst: Za 11 Okt, 2008 12:01 Onderwerp: |
|
|
Als het hele zooitje toch los moet, dan maar meteen nieuwe steunen.
Dan weet ik zeker dat het voorlopig niet meer nodig is!
Hopelijk heeft m'n broertje binnenkort tijd om te helpen, die kan op z'n werk een brug gebruiken... |
|
Naar boven |
|
 |
texx Freak

|
Geplaatst: Za 11 Okt, 2008 13:13 Onderwerp: |
|
|
emiel schreef: | Als het hele zooitje toch los moet, dan maar meteen nieuwe steunen.
Dan weet ik zeker dat het voorlopig niet meer nodig is!
Hopelijk heeft m'n broertje binnenkort tijd om te helpen, die kan op z'n werk een brug gebruiken... |
grappig dat dit ter spraken komt, ik ben zelf in het bezit van de hayness, en kluwer boeken van de mazda, maar nergens staat beschreven hoe de steun te demonteren is..
laten we het logische gedeelte maar achterwegen laten, maar is er van onderaf bij te komen, moet de uitlaatcollector eraf? etc.
ik heb al een gevulde motorsteun (ca een jaar de tijd gehad om uit te harden)
kan iemand een beknoopte werkomschrijving geven? dan kan ik het eens een keer inplannen... _________________ MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U. |
|
Naar boven |
|
 |
Fullsize Betalend Clublid

|
Geplaatst: Za 11 Okt, 2008 15:13 Onderwerp: |
|
|
Ik doe het altijd direct met swaps. Ik begin er liever niet aan als het niet absoluut noodzakelijk is.
Je kan er voor geen meter bij dus het hele motorblok moet naar voren om ruimte te krijgen. Je moet dus net zolang dinge los en weg halen tot de motor vrij hangt en naar voren wil. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
 |
emiel Freak

|
Geplaatst: Zo 12 Okt, 2008 10:35 Onderwerp: |
|
|
Helaas is het bij mij echt nodig, de steun is zo slecht dat het het rijgedrag beinvloed... |
|
Naar boven |
|
 |
petje Freak

|
Geplaatst: Ma 13 Okt, 2008 16:34 Onderwerp: |
|
|
Ja. ik heb wel een keer tijd
Voor zover ik begrepen heb. effe het inlaatspruitstuk eraf schroeven. (gewoon aan de kant leggen) is een half uurtje werk. Motorbrug erboven hangen. en schroeven maar.  _________________ Ford Probe 24V 1993 with rvs headers, custom cat and sportexhaust, fullsize chip sold--> but not forgotten
Ford Fiesta XR2i |
|
Naar boven |
|
 |
texx Freak

|
Geplaatst: Ma 13 Okt, 2008 18:48 Onderwerp: |
|
|
emiel schreef: | Helaas is het bij mij echt nodig, de steun is zo slecht dat het het rijgedrag beinvloed... |
bij mij ook idd..  _________________ MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U. |
|
Naar boven |
|
 |
emiel Freak

|
Geplaatst: Ma 13 Okt, 2008 20:55 Onderwerp: |
|
|
Zo gauw het bij mij gebeurd is, zal ik laten weten hoe we het gedaan hebben, en hoeveel tijd het ons heeft gekost. Nou maar hopen dat het meevalt!!
Kijk zo'n broertje moet je hebben he!!  |
|
Naar boven |
|
 |
texx Freak

|
Geplaatst: Ma 13 Okt, 2008 23:01 Onderwerp: |
|
|
petje schreef: | Ja. ik heb wel een keer tijd
Voor zover ik begrepen heb. effe het inlaatspruitstuk eraf schroeven. (gewoon aan de kant leggen) is een half uurtje werk. Motorbrug erboven hangen. en schroeven maar.  |
ga je er dan gewoon onder liggen?
ik heb NL wel een motortakel en bokjes.
maar ik heb het zo lang uitgesteld omdat de laatste keer dat ik onder mijn auto was, kon ik de achterste steun nog niet eens zien..
nog even een belanrijk vraagie: zit het stuurhuis boven of onder de steun? _________________ MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U. |
|
Naar boven |
|
 |
Mazdarati Freak

|
Geplaatst: Di 14 Okt, 2008 15:53 Onderwerp: |
|
|
emiel maak ook gelijk effe foto's van het hele gebeuren .
Ik moet die van mij ook nog doen .
Voor en achterkant .
De voorkant kan je zo bij maar de achterste niet . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
 |
petje Freak

|
Geplaatst: Di 14 Okt, 2008 17:16 Onderwerp: |
|
|
Als het inlaatsspruitstuk eraf is, heb ineens zo veel meer ruimte. (voor zover dat mogelijk is) en dan zie je hem gewoon zitten. Dus ik ga eerst via de bovenkant proberen. anders zul je zien dat je de y-pijp eronderuit moet gaan schroeven, en die laat ik liever zitten. _________________ Ford Probe 24V 1993 with rvs headers, custom cat and sportexhaust, fullsize chip sold--> but not forgotten
Ford Fiesta XR2i |
|
Naar boven |
|
 |
emiel Freak

|
Geplaatst: Di 14 Okt, 2008 20:49 Onderwerp: |
|
|
Is goed ik zal foto's maken. |
|
Naar boven |
|
 |
texx Freak

|
Geplaatst: Wo 15 Okt, 2008 17:11 Onderwerp: |
|
|
petje schreef: | Als het inlaatsspruitstuk eraf is, heb ineens zo veel meer ruimte. (voor zover dat mogelijk is) en dan zie je hem gewoon zitten. Dus ik ga eerst via de bovenkant proberen. anders zul je zien dat je de y-pijp eronderuit moet gaan schroeven, en die laat ik liever zitten. |
die laat ik idd ook liever zitten.. ik weet nog hoe "gemakkelijk" deze eronder gegaan is.. _________________ MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U. |
|
Naar boven |
|
 |
petje Freak

|
Geplaatst: Wo 15 Okt, 2008 17:37 Onderwerp: |
|
|
haha. ik heb die rvs headers erop geschroefd toen, en ik ben niet van plan om het zaakje ooit weer los te gaan halen. Wat een eland zeg  _________________ Ford Probe 24V 1993 with rvs headers, custom cat and sportexhaust, fullsize chip sold--> but not forgotten
Ford Fiesta XR2i |
|
Naar boven |
|
 |
|