Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
MX-6 ringtool "under construction"
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 69, 70, 71  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3383
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 08 Mei, 2013 14:32    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteravond is hij eindelijk afgesteld.
Ontsteking stond 5 graden te laat, nu 8 te vroeg.
Lopen doet hij netjes.
Ben er gisteravond meteen maar mee naar het werk gegaan.
Gisteren ook nog een App. gedownload op de GSM om het geluid van de uitlaat te kunnen meten.
Kom momenteel uit op 90dB bij 4000rpm.
Volgens de RDW mag hij er 78 maken ..... Confused
Eens kijken of we een dB-killer kunnen fabrieken.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Wo 08 Mei, 2013 15:50    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe betrouwbaar is zo'n app........
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Wo 08 Mei, 2013 16:24    Onderwerp: Reageer met quote

marcel21674 schreef:
Hoe betrouwbaar is zo'n app........

We hebben een app voor licht meten naast een geijkte meter gelegd. Telefoon gaf 500 lux waar werkelijkheid 600 was Smile. Nu zijn licht en geluid niet te vergelijken uiteraard, maar zou de uitslag toch maar met een aantal korrels, zo niet bussen, zout nemen Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3383
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 09 Mei, 2013 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

Al is het maar een indicatie.
Heb inmiddels van diverse dingen een meting gemaakt zoals de TV (50dB) normaal geluid, Audio in de Lupo (95dB), geluid zonder audio in de Lupo (70dB) en uitlaatgeluid van de Lupo (76dB)
Stationair komt de Mazda niet boven de 70dB uit, maar er bestaat ook nog zoiets als omgevingsgeluid en noem maar op.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Do 09 Mei, 2013 16:03    Onderwerp: Reageer met quote

rob.showa schreef:
Al is het maar een indicatie.
Heb inmiddels van diverse dingen een meting gemaakt zoals de TV (50dB) normaal geluid, Audio in de Lupo (95dB), geluid zonder audio in de Lupo (70dB) en uitlaatgeluid van de Lupo (76dB)
Stationair komt de Mazda niet boven de 70dB uit, maar er bestaat ook nog zoiets als omgevingsgeluid en noem maar op.


Die waarden zeggen niets, zolang je geen referentie materiaal hebt, wat gemeten is met geijkte apparatuur en volgens een vaste meetmethode.

Bv. Op welke afstand van de geluidsbron heb je gemeten, hoe heb je de microfoon van de telefoon gepostinioneerd tijdens de metingen. Punten die voor alle metingen het zelfde moeten zijn. Punten die ook allemaal vast gelegd zijn voor geijkte metingen. Pas als je dat allemaal weet, kun je gaan kijken in hoeverre je app betrouwbaar is.

Je kan aan de hand van officiele metingen dan ook een aangepaste werk methode gebruiken, zodat je metingen van de app meer overeenkomen, zou die veel afwijken.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen


Laatst aangepast door marcel21674 op Do 09 Mei, 2013 19:56, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 09 Mei, 2013 16:49    Onderwerp: Reageer met quote

rob.showa schreef:
Al is het maar een indicatie.
Heb inmiddels van diverse dingen een meting gemaakt zoals de TV (50dB) normaal geluid, Audio in de Lupo (95dB), geluid zonder audio in de Lupo (70dB) en uitlaatgeluid van de Lupo (76dB)
Stationair komt de Mazda niet boven de 70dB uit, maar er bestaat ook nog zoiets als omgevingsgeluid en noem maar op.


Als die cijfers ongeveer overeen komen met het gene wat ze mogen maken dan kan je het wel als een indicatie gebruiken .
Het echte geluids nivo zal dan ook niet veel verschillen dan met die van je app .
Maar echt nauwkeurig is die natuurlijk niet .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3383
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Vr 10 Mei, 2013 21:57    Onderwerp: Reageer met quote

Het geen ik wel weet is dat ik voor JAF nog een dB-killer moet fabrieken.
4dB te hard kost je al €260,- en vanaf 11dB mag je naar Lelystad omdat je kenteken ingenomen wordt.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Duitse
Freak


Geregistreerd op: 7-7-2010
Berichten: 32
Woonplaats: Duisburg, Duitsland

BerichtGeplaatst: Za 11 Mei, 2013 9:34    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Rob, is het nu een Supra of een Eclipse Spoiler?

Kan hem onder Eclipse niet vinden..
(groeten uit facebook Smile)
_________________
Gruß Dennis =)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Za 11 Mei, 2013 12:01    Onderwerp: Reageer met quote

Goed om te lezen dat alles weer werkt naar behoren.

Heb in alle jaren dat ik er kom nog nooit controle gezien, als je op de paddock staat ben je meestal voor de controles binnen.

Zit er ook al apk op dan?
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3383
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Za 11 Mei, 2013 22:57    Onderwerp: Reageer met quote

@Duitse: Supra spoiler.

@Hoacs: wat ik bij wegmisbruikers heb gezien wordt de terugweg het leuks aangezien ze dan juist de auto's er tussenuit pikken.
Maar lijkt me aardig mis te lopen als je niet zoals 99% links af slaat richting de tunnen en snelweg, maar rechtsaf en een klein stukje omrijden.
APK zit er nog niet op.
i.v.m. de feestdagen was er pas a.s. woensdag plek bij kwik-fit en hier in de buurt kon ik zelfs donderdag pas terecht.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3383
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Za 11 Mei, 2013 23:00    Onderwerp: Reageer met quote

Er schiet me trouwens nog een vraagje te binnen.
Ontsteking staat netjes, loopt ook goed maar op het moment dat de stuurbekrachtigingspomp begint te lopen bij stationair toerental, af als de ventilator aanslaat, dipt de motor aardig, tot afslaan aan toe.
Iemand een idee?
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 12 Mei, 2013 9:25    Onderwerp: Reageer met quote

Draait die wel hoge toeren als je met koud start?
Anders even de stekker van de iac controleren.
Mocht dat het niet zijn draai de grote (Kruis) schroef eens een 1/4 slag open bij de gasklep .
Kijken wat die dan doet .
En anders nog eens een 1/4 open draaien .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Zo 12 Mei, 2013 9:27    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmm dat had ik min of meer ook, alleen niet alleen bij stationair maar sowieso bij lager dan 1500 ongeveer en in t afremmen. Bij mij trad het op nadat de accu zwaar verzwakt was (2 keer per ongeluk compleet leeg laten lopen) en nog niet weer helemaal opgeladen. Lijkt erop alsof de dynamo het onder een bepaald toerental toch niet geheel alleen af kan en dan leunt op de accu. Durf uiteraard niet te zeggen of het bij jou hier ook aan ligt, maar een spanningsdip klinkt mij het meest logisch.

Heb je de ECU gereset? Kan ook zijn dat ie weer op zoek gaat naar een fijne idle, maar daarin een aantal keer faalt.

Bij mij ging het 'vanzelf' voorbij Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Zo 12 Mei, 2013 9:55    Onderwerp: Reageer met quote

Wat mazdarati zegt, eerst een het stationair toerental controleren.
Dus in de diagnose stekker eerst gnd en Ten doorverbinden, alle verbruikers afschakelen en dan afregelen met de stationairschroef op het gasklephuis.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3383
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 12 Mei, 2013 19:40    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Dus in de diagnose stekker eerst gnd en Ten doorverbinden, alle verbruikers afschakelen en dan afregelen met de stationairschroef op het gasklephuis

Met het afstellen hebben we de diagnosestekker niet overbrugd, zou het daar aan kunnen liggen?
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 69, 70, 71  Volgende
Pagina 60 van 71

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group