Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Herwin Freak

Geregistreerd op: 24-6-2007 Berichten: 1039 Woonplaats: Uithuizen
|
Geplaatst: Za 19 Feb, 2011 19:59 Onderwerp: |
|
|
aha dus dat zat er in het doosje wat je van willem had
ik zou zoiezo stadslicht aansluiten in de mistlampen
zelf wil ik dat ook al heel lang , stadslichten extra in de mistlampen _________________ In bezit in oktober 2024:
2x 1992 Mazda Mx-6 2.5i v6 KLDE
1992 Mazda Mx-6 2.5i v6 KLZE
1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
1997 Mazda 626 2.5i v6(sloper)
2004 Mazda 3 2.0 sport(daily)
2006 Mazda 6 mps
2007 Mazda 6 2.0i Touring
2x 1999 Yamaha R1 |
|
Naar boven |
|
 |
Mazdarati Freak

Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Zo 20 Feb, 2011 21:06 Onderwerp: |
|
|
Mistlampen laat ik voor wat het is .
In utrecht letten ze daar erg op en ben al een paar keer aan gehouden daar voor .
Knipperlichten sluit ik wel aan . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
 |
Mazdarati Freak

Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Za 26 Feb, 2011 11:41 Onderwerp: |
|
|
Van de week in de avond uurtjes de mist lamp weer gemaakt .
Het glas heb ik nog niet schoon gemaakt maar dat komt dan wel als de auto gespoten worden .
Bij de linker lamp zit er ook een beetje vuil aan de binnen kant .
Helaas gaat dat niet lukken met schoon maken .
Ik weet dat het glas eraf kan als hij effe in de oven ligt maar het risico vindt ik te groot als het glas breekt .
Voor dit soort items neem ik geen gok of het wel of niet lukt .
Ook gaat ik straks beginnen met de afpr en de walbro pomp .
Heb het plaatje aangepast maar het kan denk ik net .
Mocht hij lekken dan ga ik voor een adaptor plaatje die er zo op kan zetten .
Foto's volgen nog .
Morgen ben ik gelukkig ook nog vrij en dan ga ik ook een begin maken aan het nieuwe project .
Ook zijn er weer wat onderdelen gekomen uit de UK .
Een multie riem een v snaar en olie filter .
Ook de olie moet ververst worden aangezien de ZE al weer bijna op de 8000 km zit .
Dan vervangen we gelijk de V-bak olie en de 5de versnelling . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
 |
Mazdarati Freak

Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Za 26 Feb, 2011 16:51 Onderwerp: |
|
|
Nou de pomp en de afpr zitten er in en op .
De pomp werkt perfect alleen de afpr nog niet helemaal .
Het adapter plaatje werkt en lekt niet .
Alleen de afpr lekt aan alle kanten .
Ging er vanuit dat deze al klaar was voor montage alleen bij de aansluitingen lekt hij aardig .
Dus morgen even verhelpen met een beetje teflon tape en hij kan er weer terug in en afgesteld worden .
Ook bij het plaatsen van de pomp kwam ik weer iets tegen .
De stekker die op de orginele pomp zit komt totaal niet over een met de walbro .
Als ik de foto bekijk van rob is mijn stekker ook anders als die van hem .
Dus heb toen maar gewoon 2 nieuwe stekkers op de bedrading gemaakt zo dat het werkt .
Hier bij een paar foto's .
En nog 2 foto's van waar de pomp onder zit .
Heb het afgekit en netjes afgeplakt met vuur bestendige tape .
Moet zeggen dat de walbro pomp aardig herrie maakt .
De orginele pomp hoorde je helemaal niet . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
 |
Hoacs Freak

Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Za 26 Feb, 2011 17:28 Onderwerp: |
|
|
Lekker geluidje komt er inderdaad van een walbro pomp
Pomp is goed voor makkelijk 500pk dus ben benieuwd hoe ver je komt  _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
 |
Mazdarati Freak

Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Za 26 Feb, 2011 18:01 Onderwerp: |
|
|
Nou ik denk dat ik wel in de buurt kom van een kleine 400 pk .
Heb effe hier en daar wat zitten schroeven aan wat schroefjes en heb V-power getankt omdat het een V6 is natuurlijk .
Heb ook dubbele webber injectoren erop gezet en hoge voltage boegie vonkies van splitfire .(Dus dubbele aantal vonken per cilinder)
Maar ik hoop dat ik zo tussen de 175 a 180 whp kom .
De a/f ratio is ook verre van goed en wil ook nog wat andere timing maps proberen met de chip .
Maar we zien het wel .
Morgen de afpr erop zetten en de jdm mist lichten . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
 |
Hoacs Freak

Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Za 26 Feb, 2011 19:50 Onderwerp: |
|
|
Zal een mooi resultaat zijn hoor, lijkt me ook wel mogelijk om daar ergens in de buurt te komen met een dagje afstellen.
Zitten er ook knippers in die mistlichten of niet? _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
 |
Mazdarati Freak

Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Za 26 Feb, 2011 19:56 Onderwerp: |
|
|
Ja er zitten ook knipper in de lampen .
Denk dat het wel mooi staat als ze mee knipperen . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
 |
rob.showa Betalend Clublid

Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3383 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Zo 27 Feb, 2011 1:57 Onderwerp: |
|
|
Ik moet zeggen dat ik het lawaai van de Walbro-pomp vergelijkbaar vind met de orginele, niks meer. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
 |
Mazdarati Freak

Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Zo 27 Feb, 2011 11:28 Onderwerp: |
|
|
Ik had de pomp even door gelust via de diagnose box om te kijken of alles werkt en moet zeggen dat je de pomp al buiten de auto hoort .
Maar goed als de motor loopt hoor ik hem toch niet meer denk ik .
Hoe was de aansluiting bij jou ?
Moest jij hem ook nog dichten met PTFE (teflon) ? _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
 |
Mazdarati Freak

Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Zo 27 Feb, 2011 13:05 Onderwerp: |
|
|
Nou de afpr werkt en lekt niet meer .
Afstellen ging ook makkelijk .
Heb hem op 43 a 45 psi gezet .
Daarna een stukje gereden en toen weer effe gekeken .
Toen stond hij op 40 psi dus weer op 43 a 45 psi gezet .
Straks weer effe kijken als het droog is .
Stationair loopt hij zo rond de 36 a 37 psi .
Kan niet echt zeggen dat ik een verschil voel dus misschien dat hij nog iets hoger moet maar dat zien we met de tijd wel op de dyno .
Pomp hoor je wel iets zoemen bij stationair maar is niet storend voor me . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
 |
SstennizZ Freak

Geregistreerd op: 30-10-2008 Berichten: 61
|
Geplaatst: Zo 27 Feb, 2011 13:07 Onderwerp: |
|
|
Gast, de koppelingen in de afpr zitten er los in gedraaid.. had ik je ook al een keer verteld.. Zodat je er zelf nog iets op kan doen. Bij mij spoot het de eerste keer ook alle kanten op. Heb jij toevallig nog zo'n o-ringetje? _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
Mazdarati Freak

Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Zo 27 Feb, 2011 14:03 Onderwerp: |
|
|
De koppelingen zaten aardig vast gedraaid en ging er van uit dat er al een afdichting tussen zat .
Zo O ring zal ik vast nog wel hebben liggen denk ik .
Maar bij de gamma of andere zaak zullen ze ook vast wel van die ringen hebben .
Wat me wel op valt is dat de motor moeilijker aan slaat .
Voor heen starte hij vrijwel gelijk en nu pas na 2 a 3 seconden .
Heb de solenoide nog liggen van de stock afpr eens kijken of die iets verschil maakt .
Enige van dat ding doet is dat hij een vacuum maakt voor het starten .
Een stock ZE heeft deze solenoide niet en heeft deze ook niet nodig .
Baad het niet schaad het niet . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
 |
Mazdarati Freak

Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Zo 27 Feb, 2011 18:13 Onderwerp: |
|
|
Heb de solenoide erop gezet en heb wel het idee dat hij iets beter start maar nog niet zoals het was .
Maar goed hij start en ik kan er mee leven dat het iets langer duurt .
Heb ook nog even zitten spelen met de druk en heb hem nu tussen de 45 a 50 psi staan .
En ik moet zeggen dat hij wel sneller aan voelt maar dat kan ook mijn gedachte zijn .
Op de a/f meter geeft hij ook aan dat hij nu iets rijker loopt bij WOT en bij de 43 a 45 psi gaf hij het zelfde aan als bij de kl01 fpr .
Moter loopt nu wel beter in lagere toeren als ik door het wijk rij .
Voor heen bokte hij wel eens als ik het gas los liet in zijn 1 en dat is een stuk minder .
Ik laat het nu effe voor wat het is en bij de dyno zullen we het zien of er nog meer in zit .
Dan zet ik de druk terug na 43/45 psi en kan dan kijken hoeveel hij op die bank geeft .
Dan heb ik ongeveer een indicatie van wat hij gaf bij Goes en kan dan kijken wat de afpr meer geeft . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
 |
rob.showa Betalend Clublid

Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3383 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Zo 27 Feb, 2011 19:50 Onderwerp: |
|
|
SstennizZ schreef: | Gast, de koppelingen in de afpr zitten er los in gedraaid.. had ik je ook al een keer verteld.. Zodat je er zelf nog iets op kan doen. Bij mij spoot het de eerste keer ook alle kanten op. Heb jij toevallig nog zo'n o-ringetje? |
Hier zaten de koppelingen gewoon vast en je kon zelfs zien dat ze met een soort pakking erin gezet waren.
Hier heb ik hem afgesteld staan op 40psi (met vacuum eraf)
Starten gaat inmiddels goed alleen lekt de O-ring van de adaptor (orginele fpr) nog.
Heb wel al een andere fpr gevonden op zolder maar heb er liever een nieuwe ring in.
Op het werk wel 1 gevonden die aardig in de buurt komt, heel iets dikker, en maar eens kijken of het past. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
 |
|