Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Fschipper Freak
Geregistreerd op: 12-8-2009 Berichten: 25
|
Geplaatst: Ma 17 Aug, 2009 18:23 Onderwerp: |
|
|
uhm ok en een standaard mx6 met een klze motor? die zullen er ook wel zijn in nederland en die kan je dan tog ook tunen om boven de 200 pk te komen of niet? |
|
Naar boven |
|
 |
Mazdarati Freak

Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 17 Aug, 2009 19:27 Onderwerp: |
|
|
Een standaard mx-6 met een KLZE zal je niet snel vinden in nederland .
Daar zijn er maar wijnig van .
Maar ook aan een klze zitten wel wat kosten aan om hem aardig wat pk's te geven . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
 |
Fschipper Freak
Geregistreerd op: 12-8-2009 Berichten: 25
|
Geplaatst: Ma 17 Aug, 2009 19:54 Onderwerp: |
|
|
:p ik vind hem wel maar dat was precies mijn vraag, hoe kan je hem meer pk's geven laten we zeggen ongeveer 240-250 pk (weet nie of dat veel is voor een mx6 zeg jij het maar ) en hoeveel zou dat ongeveer kosten aan onderdelen?
ik heb 3 jaar om te leren over auto's dus dat aanbrengen van die onderdelen zal niet zo'n probleem zijn en anders heb ik jullie nog om hulp aan te vragen wanneer het zover is |
|
Naar boven |
|
 |
Mazdarati Freak

Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 17 Aug, 2009 20:21 Onderwerp: |
|
|
240/250 pk met een klze zal niet makkelijk zijn .
Als je er een turbo op zal zetten dan kom je er wel .
Maar er komt heel wat kijken bij een turbo .
Een ZE is al een getunde versie van de DE .
De zuigers , kleppen , nokkenassen zijn anders net als de Intake .
Dus als je dan nog meer pk's zou willen dan wordt het lastig .
Een 10 a 15 pk krijg je er wel extra uit door een andere chip , RVS headers , catback , cai .
Maar wil je dan meer dan moet je er wel wat geld voor neer leggen .
Dus wil je van een DE naar een ZE gaan dan moet je rond de 2500 euro rekenen .
En dan ga je zo +- 40 pk op vooruit .
Maar suc6 met het zoeken naar een mx-6 met een KLZE moter .
Denk dat er zo 6 a 7 rond rijden in nederland .  _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
 |
Fschipper Freak
Geregistreerd op: 12-8-2009 Berichten: 25
|
Geplaatst: Ma 17 Aug, 2009 20:46 Onderwerp: |
|
|
en zou 240/250 pk met een DE dan wel makkelijk gaan? hals ik €5000,- te besteden heb wat zou dan beter zijn? een ZE (ik schat die op €3500,-) met €1500,- om te tunen of een DE van ong €2000,- waarbij ik dus €3000,- over heb om te tunen?
nogmaals ik ben nu 15 dus heb dat geld nog lang niet maar ik zoek alleen de beste mx6 die ik kan krijgen qua prestatie voor ongeveer €5000,- als die getuned is of €2000,- tot €3500,- die ik zelf moet tunen.
ook ik heb geen enkel verstand wat ik ook maar zeg behalve de kennis die ik hier soms heb opgedaan door andere topics te lezen... dus wees vrij om mij te verbeteren  |
|
Naar boven |
|
 |
Beracuda Freak

Geregistreerd op: 28-6-2006 Berichten: 807 Woonplaats: Alphen ad Rijn
|
Geplaatst: Ma 17 Aug, 2009 20:55 Onderwerp: |
|
|
Ten eerste wil ik je een wijze tip meegeven.
Het is wel leuk een auto tunen, maar bedenk wel dat je hem ook nog eens moet onderhouden.
Ga niet al je spaargeld in je auto steken, zorg er wel voor dat je nog overhoud.
Verder wens ik je veel succes met het uitzoeken van een goede mx6.
Kom eens kijken op 13 Sept in Assen. Daar is de jaarlijkse Japanse Autosport Festival.
Greetz
Marcel |
|
Naar boven |
|
 |
Fschipper Freak
Geregistreerd op: 12-8-2009 Berichten: 25
|
Geplaatst: Ma 17 Aug, 2009 21:05 Onderwerp: |
|
|
dankje voor de tip.. maar hij was niet echt nodig ^^ ik was niet van plan om alles in 1 keer te doen, eerst de auto kopen die een jaartje houden en dan als ik er het geld voor heb tunen... ik ben nu 15 over 3 jaar ben ik 18 over 3 en een half jaar heb ik me rijbewijs en ongeveer €4000,- als alles goed gaat volgens het plan :p dan koop ik van 2000-3500 een auto en heb ik nog 500 over... dan een jaar later heb ik naar schatting zo'n €2500-€3500 over aan geld wat ik kan besteden aan wat ik wil (de auto dus ) maar waarschijnlijk spaar ik nadat ik de auto koop door tot mijn 20e en dan heb ik sowieso €4000,- + een auto en daar kan ik wel leuke dingen mee gaan doen dan (maak je geen zorgen ik kom wel aan eten ik ben pas 15 maar ik kan wel goed met geld omgaan) |
|
Naar boven |
|
 |
Fullsize Betalend Clublid

Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Di 18 Aug, 2009 14:36 Onderwerp: |
|
|
De ZE is in NL niet met een ZE motor leverbaar geweest. Wat er rijdt is achteraf gemonteerd.
Je rekent erg makkeljk met pk's en geld. Zodra je zelf een auto hebt zal je wel merken dat het anders gaat dan zoals je er nu tegenaan kijkt.
250 pk uit een ZE kan wel maar dan kom je weer terecht bij specialisten die vervolgens weer geld kosten. Een ongeblazen motor tunen kost veel geld, zeker als je meer dan 35-30 pk meer wilt hebben dan de standaard motor al heeft zonder kat en met headers.
De stap naar een turbo is duur maar daarna is het relatief makkelijk om meer vermogen te krijgen.
Jij komt met die pk wensen eerder in aanmerking voor lachgas. Enige nadeel daarvan is dat je af en toe de fles weer moet vullen.
Met een 50pk shot valt de belasting op de motor erg mee en hoef je ook niet zo gek vaak te vullen. De aanschaf incl installatie varieert tussen de 600 en 1500 euro. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
 |
Fschipper Freak
Geregistreerd op: 12-8-2009 Berichten: 25
|
Geplaatst: Di 18 Aug, 2009 16:29 Onderwerp: |
|
|
ik weet dat ik erg gemakkelijk reken met geld etc.. ik heb het ook even nagedacht en ik koop eerst de auto en die gebruik ik dan een tijdje en als ik geld over heb ga ik hem pas tunen ik zie nu ook dat het klinkt alsof ik beetje arrogant over kom en geen waarde aan geld geef maar dat doe ik wel ... en een auto waar al aan gesleuteld is en een ZE heeft zal dan ongeveer 200pk hebben en daar neem ik wel genoegen mee voor een paar jaar dus als ik dan 25 ofzo ben en een goede baan dan kan ik verder gaan denken
ooh en hoeveel kost een turbo ongeveer om op een DE te zetten?
en hoeveel pk zou die dan bijvoegen?
hierna laat ik jullie weer 3 jaar met rust :p |
|
Naar boven |
|
 |
Mazdarati Freak

Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Di 18 Aug, 2009 22:22 Onderwerp: |
|
|
Als je het zelf niet kan maar je wil wel merk spullen .
Reken maar rond de 10 a 15000 euro .
En ja als het moet kan je er 500 pk uit persen .
Maar de meeste rijden zo rond de 260 a 280 pk op 0,3 bar .
Maar als jij 25 bent dan zijn we 10 jaar verder .
Dan is de mx-6 tussen de 25 a 28 jaar oud he . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
 |
Fullsize Betalend Clublid

Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Wo 19 Aug, 2009 8:42 Onderwerp: |
|
|
Idd, dan kijk je heel anders tegen de wereld aan. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
 |
Fschipper Freak
Geregistreerd op: 12-8-2009 Berichten: 25
|
Geplaatst: Di 22 Dec, 2009 21:43 Onderwerp: |
|
|
ok het is alweer een lange tijd geleden:p heb veel beleefd afgelopen tijd en nu had ik nog even een paar vragen over lachgas
als ik besluit om een lachgas installatie van 50 pk shot te installeren van bijv deze site: http://www.limpex-sport.nl/producten.php
hoelang zou ik daar dan mee doen? ik weet het, het ligt eraan hoeveel ik het zou gebruiken maar stel dat ik het alleen af en toe zou gebruiken om in te halen etc, hoelang zou ik daar dan mee doen? en heeft een van jullie ervaring met een lach gas installatie? en als laatste vraag zijn er bepaalde meters waarop je kan zien hoeveel lachgas er nog in een fles zit? zoals je snelheids meter en toerenteller, want ik zag dat er ook meters zijn waarop je af kan lezen hoeveel druk er op je turbo staat.. dus ik dacht misschien is er ook zo iets voor je lachgas?
alvast bedankt voor de hulp
~Fschipper |
|
Naar boven |
|
 |
Fschipper Freak
Geregistreerd op: 12-8-2009 Berichten: 25
|
Geplaatst: Di 22 Dec, 2009 21:49 Onderwerp: |
|
|
en is een lachgas installatie ook te installeren op een wankel motor zoals de RX-8 want mijn auto keuze staat natuurlijk nog steeds niet vast :p er kan veel veranderen in 3 jaar
~Fschipper |
|
Naar boven |
|
 |
Mazdarati Freak

Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Di 22 Dec, 2009 23:01 Onderwerp: |
|
|
Hoacs rijd met lachgas .
En hij gebruikt het voor het sprinten .
Heb nog niet gehoord dat zijn blok naar de klote is .
Maar ik denk dat het aan je zelf ligt hoelang je blok heel blijft .
En ook hoe de staat van de moter is . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
 |
rhino Freak

Geregistreerd op: 5-4-2008 Berichten: 785 Woonplaats: eerbeek
|
Geplaatst: Di 22 Dec, 2009 23:56 Onderwerp: |
|
|
ik denk dat je voor z'n meter je een manometer kunt gebruiken.
die meet druk als ik het goed heb. _________________ Mazda mx-6 2.5 v6 1992 165.000km kleur onbekend RIP 07-10-2012
Mazda mx-6 2.5 v6 1993 320.000km Passion rose |
|
Naar boven |
|
 |
|