Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
MX-6 ringtool "under construction"
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 69, 70, 71  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dutch
Freak


Geregistreerd op: 18-6-2002
Berichten: 282

BerichtGeplaatst: Za 20 Jun, 2009 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

hey!!!
ik heb jou gespot dat weekend.
zal ff de fotos doorspitten want ik weet zeker dat ik je "gesnapt" heb.
wij waren daar met 3 mazda 626 GT coupes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3383
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 21 Jun, 2009 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

Doel je daarmee op het weekend van 3 Mei?
Kan me namelijk niet herinneren dat ik een aantal 626 coupe's tegen ben gekomen Confused , anders had ik jullie wel aangesproken.
Foto's zijn altijd welkom, ik zie ze wel.

Nog effe een vraagje.
Hoeveel nut heeft een set thermo spacers tussen je inlaatspruitstuk.
Het is om de warmteoverdracht van de kop naar het inlaatspruitstuk te verminderen, maar ondertussen zit datzelfde spruitstuk met ik weet niet hoeveel bouten vast die ook weer voor warmteoverdracht zorgen.
Om minder warmte onder de moterkap te krijgen wil ik wel het spagetti-spuitstuk intapen met heat-wrap.
Volgens de gegevens zorgt dit voor 70% minder warmte onder de kap en dat voor een paar €uri, terwijl de thermo-spacers uitkomen op een bedrag van 90,- Pond.

Laat maar weten wat jullie er van vinden.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Ma 22 Jun, 2009 14:54    Onderwerp: Reageer met quote

Persoonlijk heb ik niet het idee dat de spacers zoveel toevoegen.
De warmte die normaal wegvloeit door je inlaatspruitstuk moet na het plaatsen van de thermal spacers een andere weg zoeken.

Ik ben nog niet overtuigd. (de bouten worden ook geisoleerd als het een goede set is)

Bij heatwrappen van je uitlaatspruitstuk moet je rekening houden met versnelde veroudering (broosheid) van het rvs dat je gaat plaatsen.
Bij een stalen header is dat effect veel minder, maar de stalen headers met ceramische coating zijn veeel duurder dan de rvs versies.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dutch
Freak


Geregistreerd op: 18-6-2002
Berichten: 282

BerichtGeplaatst: Ma 22 Jun, 2009 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

gevonden... net op het laatst geschoten..

[/img]

en dit waren wij .. de 3e stond elders op de parking.



vrijdag ben ik op Zandvoort tijdens vrijrijden.
ook altijd leuk en leerzaam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3383
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 23 Jun, 2009 22:25    Onderwerp: Reageer met quote

Yep, it's me, op weg richting het tolpoortje.
Weet je zo rond welke tijd dit was?
Zou je me de foto kunnen sturen Rolling Eyes
b.v.d.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3383
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 08 Jul, 2009 3:57    Onderwerp: Reageer met quote

Gistermiddag weer een auto dagje geweest.
Eerst het inlaatspruitstuk weggebracht om te laten polijsten.
Verchromen van alu liep tegen veel problemen op dus maar voor polijsten gekozen.
Maar ook nu zal hij niet 100% gepolijst worden.
De 3 kleine inlaatkanalen zitten zo beroerd dat men er met polijsten zeer slecht - niet bij kan.
Het zicht wordt nu dus gepolijst en de rest wordt weer geglaspareld.
De kleppendeksels zijn al gepareld en zagen er meteen een stuk beter uit.
De lak is inmiddels ook al binnen en gaat er binnenkort op (2-comp.lak).
Deze lak gaat ook meteen op de spiegels en de intakes zodat ik ook geen last meer heb van verbleken van de lak.
Verder ben ik nog even langs de schade-expert geweest i.v.m. een gevalletje hagelschade Wink
Zeer waarschijnlijk dus toto.
Krijg waarschijnlijk dus de dagwaarde uitgekeerd (kon ik iig voor kiezen, anders via een opkoper maar ik wil niet van de auto af).
Strak maken en spuiten kan altijd nog.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3383
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 12 Jul, 2009 7:13    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, het gevalletje hagelschade is geregeld.
Ik heb nu dus €1500,- mogen vangen met behoud van auto & no-claim (no-claim garantie).
Voorlopig kan ik dus wat onderdelen gaan bestellen. Cool
Er staat al heel wat op mijn verlanglijstje. Wink
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Zo 12 Jul, 2009 8:43    Onderwerp: Reageer met quote

Daar kan je wel weer wat leuke dingetjes voor halen Rob.
En ja waar ben je anders voor verzekerd zeg ik altijd maar Smile
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3383
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 21 Jul, 2009 15:24    Onderwerp: Reageer met quote

Gistermiddag maar weer eens de stoute schoenen aangetrokken en afgereisd naar d heilige grond in Germany om een paar rondjes te scheuren.
Door de files hier rondom Nijmegen arriveerde ik pas om 17.45 bij de ring.
Rond 18.00 uur de eerste 2 rondjes gereden en hierna even een stukje gereden om de auto wat af te laten koelen.
Iets voor 19.00 uur nog 2 rondjes gereden en daarna weer naar de pomp om het verbruik te berekenen.
Deze kwam uit op 1:6 dus nog lang niet slecht.
Op de terugweg nog enige tijd opgereden met een Z4 wat toch leuker was dan gedacht.
De Z4 liep niet uit en ik niet meer in.
Dit met een tellerstand van 245 en volgens de navigatie 235.
De slijtage aan de bandjes valt overigens mee.
Wel wat rullen er op en gigantisch plakkerig nadien maar nog steeds zit er tussen de 3.5 en 4mm profiel op de bandjes en dat met ruim 31000km achter de rug waarvan 7 rondjes inmiddels op de ring.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Di 21 Jul, 2009 22:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ja dat zijn mooie snelheden om dat daar even te rijden. Kan je hier eigenlijk niet meer wagen. Nou ja misschien heel stiekum een keertje Laughing
Heb het laatst nog even met de rx gedaan maar die teller ging maar tot 180 Maar hij liep wel mooi dooe tot de 0. Inmiddels een teller geplaatst die tot 300 gat Kan je even vooruit he
Maar wat voor snelheden kan je nu op de ring halen en hoe is ie in het bochtenwerk
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3383
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 23 Jul, 2009 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

Over het bochtengedrag eigenlijk gewoon goed.
Voor mijn gevoel gaat het rijden al gigantisch hard en merk ook wel naarmate dat ik meer ronden rijdt dat het steeds sneller wordt.
Wat de snelheid betreft....beetje moeilijk in te schatten.
Ik ben eigenlijk meer bezig om de baan nog te leren kennen.
Had al wel wat baankennis door GT4 op de PS2 maar in het echt is het toch wel wat anders.
De kuipjes houden de zijwaardse krachten aardig in bedwang maar je hebt ook te maken met de krachten op en neer en dat weer gecombineerd met vershillende bochtencombinaties.
Ik schat mijn huidige topsnelheid in op ongeveer 180-200 km/h.
Momenteel rijd ik iedere keer 2 ronden achter elkaar en dat geeft geen problemen met bv de remmen, ik hou goede druk ondanks dat alles wel aardig heet wordt (achteraf gevoeld op de parking)
Ook komen er aardige rullen rubber op de T1-R bandjes.
Gisteren heb ik overigens een setje gebruikte R888 bandjes in de maat 225/45-17 gekocht die ingereden zijn op zandvoort Wink
Er ligt nog 5mm profiel op dus kunnen we die ook nog eens uit gaan proberen.
Die komen er iig op te liggen als we naar Assen gaan. Wink
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3383
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 11 Aug, 2009 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, vandaag zijn de R888 er op gegaan en ik moet zeggen het staat een stuk mooier in de wielkasten.
Ik zal morgen eens kijken hoeveel de km-teller nu afwijkt want de omtrek is wel wat groter geworden.
Er ligt nu 225/45-17 op.
Het geen ik er nu mee gereden hebt is super, ze plakken echt aan de weg.
Waarschijnlijk dat ik ze zondag weer op de nurburgring uit ga proberen.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Wo 12 Aug, 2009 17:16    Onderwerp: Reageer met quote

Stel dat je nu nog eens een keer een flinke schade krijgt, betaalt de verzekering dan nóg een keer de dagwaarde uit of is dat afgekocht door de verzekering door dat geld uit te keren?
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3383
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 12 Aug, 2009 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

Goeie vraag waar ik zo geen antwoord op weet te geven.
Wat ik wel weet is dat hij volgend jaar iig getaxeerd gaat worden.
Ik heb inmiddels een andere motorkap gevonden na een tip van Willem en hij is zelfs zwart. Wink
En Willem had nog een zwarte achterklep staan dus wat betreft de hagelschade ben ik al een groot deel kwijt.
Maar er staat nog meer te gebeuren.
In de planning stond al het een en ander.
Zo ligt het inlaatspruitstuk bij een slijper waar hij gepolijst wordt en inmiddels zijn de RVS-headers ook in nederland gearriveerd (met dank aan Robbii).
Maar voordat deze er op gaan worden ze ingetaped.
Tevens worden de in en uitlaatpoorten geflowed en de kop gevlakt.
Verder komt er een rolkooi in en wordt de auto van een nieuwe verse two-tone lak voorzien en komt er een setje side-skirts op.
Wij zijn voorlopig nog wel even bezig.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Flying Dragon
Freak


Geregistreerd op: 6-10-2008
Berichten: 129

BerichtGeplaatst: Wo 12 Aug, 2009 22:27    Onderwerp: Reageer met quote

dat klinkt goed rob =3
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 69, 70, 71  Volgende
Pagina 9 van 71

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group